Turistička zajednica grada Rijeke je organizacija koja djeluje po načelu destinacijskog menadžmenta, a osnovana je radi promicanja i razvoja turizma Republike Hrvatske i gospodarskih interesa pravnih i fizičkih osoba koje pružaju ugostiteljske usluge i usluge u turizmu ili obavljaju drugu djelatnost neposredno povezanu s turizmom na način da upravljaju destinacijom na razini za koju su osnovane odnosno na području Grada Rijeke.
Osnovana je 1994. godine, a u Upisnik turističkih zajednica koji se vodi kod Ministarstva turizma upisana je pod brojem 17 s datumom 28.01.2010. godine.
Zajednicu predstavlja Predsjednik Turističke zajednice, a zastupa direktor Turističkog ureda na način utvrđen Zakonom i Statutom.
Turistička zajednica grada Rijeke prema klasifikaciji Državnog zavoda za statistiku posluje pod matičnim brojem 03337138, a šifra djelatnosti je 9411 po novom razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD-u 2007. Osobni identifikacijski broj (OIB) je: 57909269434.
Ustroj i način rada Turističke zajednice utvrđen je odredbama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, Zakona o članarinama u turističkim zajednicama, Zakona o turističkoj pristojbi te drugim provedbenim propisima.
Izvori sredstava za obavljanje djelatnosti Turističke zajednice su zakonom utvrđeni za sustav turističkih zajednica – turistička članarina i turistička pristojba, prihodi iz proračuna grada /državnog, prihodi iz sustava turističkih zajednica, prihodi iz EU fondova, prihodi iz gospodarskih djelatnosti, preneseni prihodi i ostali prihodi.
Sjedište Turističke zajednice je u Rijeci, Užarska 14.
Obvezni članovi Turističke zajednice grada Rijeke su sve pravne i fizičke osobe koje u destinaciji imaju svoje sjedište ili podružnicu, pogon, objekt u kojem se pružaju usluge i slično (poslovna jedinica) ili prebivalište i koje trajno ili sezonski ostvaruju prihod pružanjem ugostiteljskih usluga i usluga u turizmu ili obavljaju djelatnost koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizma ima utjecaj.
Tijela Turističke zajednice su:
1. Skupština
2. Turističko vijeće i
3. Predsjednik Turističke zajednice
Zadaće Zajednice, kao lokalne destinacijske menadžment organizacije, su sljedeće:
1. Razvoj proizvoda
1.1. sudjelovanje u planiranju i provedbi ključnih investicijskih projekata javnog
sektora i ključnih projekata podizanja konkurentnosti destinacije
1.2. koordinacija i komunikacija s dionicima privatnog i javnog sektora u
destinaciji
1.3. razvojne aktivnosti vezane uz povezivanje elemenata ponude u pakete i
proizvode – inkubatori inovativnih destinacijskih doživljaja i proizvoda
1.4. razvoj događanja u destinaciji i drugih motiva dolaska u destinaciju za
individualne i grupne goste
1.5. razvoj ostalih elemenata turističke ponude s fokusom na cjelogodišnju ponudu
destinacije
1.6. praćenje i apliciranje, samostalno ili u suradnji s jedinicom lokalne
samouprave i drugim subjektima javnog ili privatnog sektora, na natječaje za
razvoj javne turističke ponude i infrastrukture kroz sufinanciranje iz
nacionalnih izvora, fondova Europske unije i ostalih izvora financiranja
1.7. upravljanje kvalitetom ponude u destinaciji
1.8. strateško i operativno planiranje razvoja turizma ili proizvoda na destinacijskoj
razini te po potrebi organizacija sustava upravljanja posjetiteljima
1.9. sudjelovanje u izradi strateških i razvojnih planova turizma na području
destinacije
1.10. upravljanje javnom turističkom infrastrukturom
1.11. sudjelovanje u provođenju strateških marketinških projekata koje je
definirala Hrvatska turistička zajednica.
2. Informacije i istraživanja
2.1. izrada i distribucija informativnih materijala
2.2. stvaranje, održavanje i redovito kreiranje sadržaja na mrežnim stranicama
destinacije i profilima društvenih mreža
2.3. osnivanje, koordinacija i upravljanje turističkim informativnim centrima (ako
ima potrebe za njima)
2.4. suradnja sa subjektima javnog i privatnog sektora u destinaciji radi podizanja
kvalitete turističkog iskustva, funkcioniranja, dostupnosti i kvalitete javnih
usluga, servisa i komunalnih službi na području turističke destinacije
2.5. planiranje, izrada, postavljanje i održavanje sustava turističke signalizacije,
samostalno i/ili u suradnji s jedinicom lokalne samouprave
2.6. operativno sudjelovanje u provedbi aktivnosti sustava eVisitor i ostalim
turističkim informacijskim sustavima sukladno uputama Turističke zajednice
Primorsko-goranske županije i Hrvatske turističke zajednice kao što su:
jedinstveni turistički informacijski portal te evidencija posjetitelja i svih oblika
turističke ponude.
3. Distribucija
3.1. koordiniranje s Turističkom zajednicom Primorsko-goranske županije u
provedbi operativnih marketinških aktivnosti
3.2. priprema, sortiranje i slanje podataka o turističkoj ponudi na području
destinacije u Turističku zajednicu Primorsko-goranske županije i Hrvatsku
turističku zajednicu
3.3. priprema destinacijskih marketinških materijala sukladno definiranim
standardima i upućivanje na usklađivanje i odobrenje u Turističku zajednicu
Primorsko-goranske županije